Hallo vakantiegangers ;-)
Weet iemand hoe het gesteld is met muggen en kwallen aldaar?
Zijn er andere ongemakken waar we rekening mee kunnen houden?
Wij vertrekken 1 juli. Pfffft, als we het maar uithouden met die hitte….
Groetjes
Huub
Vorig jaar maart ben ik er geweest, muggen heb ik niet gezien en kwallen zeker wel. Maar we konden er gewoon doorheen zwemmen, werd ons verteld en diegene pakte zelf een paaar kwallen op en liet ons het zien. Wij snorkelden toen heerlijk door de kwallen, dat was een echte ervaring. Heel leuk en niet beangstigend.
Ik woon nu 4 jaar in Hurghada. Muggen zijn er in de zomerperiode nauwelijks.
Dit komt denk ik omdat het dan te warm voor ze is. In voor- en najaar zijn ze er wel.
Koop anders een spuitbusje bij de plaatselijke supermarkt en spuit even in de kamer voordat je gaat eten. Als je terug komt is de lucht wel verdwenen en slaap je zeker zonder muggen.
Voor de kwallen, die prikken hier niet. Ook deze zie je als het water wat warmer is.
Heb je verder geen last van. Over het algemeen zijn ze klein en heb je er geen hinder van. Meeste mensen vinden het niet prettig, raak er eens eentje aan, dan ben je gerustgesteld.
Dank allen, voor de nuttige informatie tot zover. Gelukkig geen last van muggen en die kwallen, tja, het zal even wennen zijn, omdat we die in NL gewend zijn. Maar gelukkig geruststellend allemaal.
@Cor: heb jij nog speciale en handige tips voor mensen als ons, nieuwkomers in Hurghada?
Alvast vriendelijk bedankt
Huub
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?