Binnenlandse vlucht...

• Boro

Hallo allemaal,

Wij gaan as 1 juli naar Hurghada, uiteraard willen we een dag, of 2 dagen een uitstapje naar Luxor maken.

Zijn er mensen die hier hun ervaringen met mij kunnen delen.

Is dit te doen met het vliegtuig, zo ja hoe kan ik dit boeken?

Zijn er makkelijk hotels te vinden in luxor voor nacht?

klopt het dat het met de bus enorm vermoeiend en niet de moeite waard is?

Zijn er nog andere niet te missen uitstapje behalve duiden?

Wij zitten zelf in Seastar beau Rivage; zijn er mensen die hier zijn geweest?

En wat zijn jullie ervaringen?

Het lijkt ons een mooi en rustig hotel.

Wij zien jullie reacties graag tegemoet!

Groeten en een prettige vakantie iedereen!

• Jol

Beste Boro,

Bijna geen enkele TO ter plaatse heeft deze trip per vliegtuig in zijn pakket. Waarom niet? Omdat vanaf Hurghada airport maar 2 vluchten per week naar Luxor gaan mits men voldoenden passagiers heeft. Vanuit Cairo gaan er wel dagelijkse vluchten.

De busreis valt enorm mee. Je reist in convooi en bent er binnen ong. 4 uur.

Als je het rustig aan wilt doen dan zou ik 2 dagen Luxor nemen.

Gr, Jol

• maran27

Echter vanuit hurgh. met de bus naar Luxor is goed te doen, mooie reis op redelijk goede weg met tussenstop (duurde ong 3,5 uur bij ons). Met de bus is e.e.a. beter te regelen dan vliegtuig. Wij deden dit vanaf onze nijlcruise en echt geen centje pijn.

Luxor moet je idd niet missen het is er prachtig. Maar regel het goed en vanuit nederland is mijn advies ,als iemand hier op het forum een touroperator kent die vluchten regelt neem dan nu alvast contact op.

Wij vonden het knap lastig ter plekke iets naar cairo te regelen, we zijn net terug. Dus orienteer je van te voren goed vanuit Nederland. Naar Cairo konden we alleen een enkele reis boeken of betaalden we de absolute hoofdprijs. Dan maakten we liever vanuit Nederland voor hetzelfde geld een 3 daagse citytrip.

Wij zagen dit uitstapje daarom in het water vallen dus leer van onze fouten ;-). Boro schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Wij gaan as 1 juli naar Hurghada, uiteraard willen we een

> dag, of 2 dagen een uitstapje naar Luxor maken.

> Zijn er mensen die hier hun ervaringen met mij kunnen delen.

> Is dit te doen met het vliegtuig, zo ja hoe kan ik dit boeken?

> Zijn er makkelijk hotels te vinden in luxor voor nacht?

> klopt het dat het met de bus enorm vermoeiend en niet de

> moeite waard is?

> Zijn er nog andere niet te missen uitstapje behalve duiden?

>

> Wij zitten zelf in Seastar beau Rivage; zijn er mensen die

> hier zijn geweest?

> En wat zijn jullie ervaringen?

> Het lijkt ons een mooi en rustig hotel.

>

> Wij zien jullie reacties graag tegemoet!

>

> Groeten en een prettige vakantie iedereen!

• penzo@zaaijer.eu

1 tip moet ik je geven drink veel water wij waren er vorig jaar en rond de 50 graden is normaal.

als je in hotel KARNAK word ondergebracht gelijk weigeren want dat hotel is echt afbraak

als je een trip word aangeboden met paard en wagen die brengen je naar winkeltjes waar hun weer provisie krijgen de toer is verder leuk.