Op huwelijksreis

• happygirl

hallo allemaal,

Over over zes weken ben ik gister getrouwd en ga ik overmorgen 15 dagen naar Egypte, eerst weekje Hurgadha en dan weekje nilecruise heb er superzin in!

heb vanavond het prikbord doorgeneusd en ben al hele handige info tegengekomen! helemaal super dus!

Blijf toch met wat vraagjes zitten, wij zitten in hotel Magawisch Village, iemand bekend mee?

Als je bij de Mc eet moet je dan de sla ed eraf halen?

wat voor muggenmiddelen moet ik meenemen? gewoon kruitvatspul of…..????

wij zitten niet op fullpension, kun je ook veilig hartig broodbeleg kopen zoals ham oid?(jam is wel veilig maar daar blijf ik niet overeind mee haha

Hoeveel kost een excursie naar cairo en hoe lang duurt de reis?

iemand nog leuke tips verder?

Wat een vragen he haha maar voor het eerst zonder paps en mams naar een niet europees land. spannend dus!

Groetjes Karin

• rene

ehm… huwelijksreis en macdonalds? 't zal aan mij liggen….

de vleeswaren: mij kunnen ze er niet wam voor maken, 't smaakt toch anders.. de kaas daarentegen: erg lekker.

muggen? heb er hier meer last van.

groeten en veel plezier over ehm….. een aantal weken….

• happygirl

Haha ja we zijn van de Mc generatie he. we zitten niet op full pension basis. Maar ik vroeg het me gewoon af…betwijfel of we er ook gaan eten hoor :-)

• Gipsy

Rene, volgens mij ben je gewoon een ouwe l…….

De Mac hoort er tegenwoordig natúúúúrlijk bij,

Karin, nog (of alvast?) gefeliciteerd met je huwelijk. Leuke huwelijksreis staat jullie te wachten, dat wordt genieten! ik ben jaloers!!!

De Nijlcruise is heerlijk voor een huwelijksreis en in Hurghada is ook een heleboel te beleven. Naar Cairo is een lange busreis, maar als je de piramides gezien wilt hebben, de moeite waard. Als je Egypte wilt leren kennen, moet je in Cairo zijn geweest.

In Hurghada ga je natuurlijk snorkelen of misschien wel duiken, quad rijden door de woestijn vinden sommigen ook heel leuk.

Als je nog tijd hebt, gebruik de zoekfunctie maar eens, er is hier heel veel gesproken over leuke bezigheden en ook over de busreis naar Cairo.

Als je 's avonds lekker op het dek van het cruiseschip zit te genieten, willen muggen of ander gespuis nog wel eens vervelend zijn. Een middeltje van het Kruidvat is prima, het beste is als er DEET in zit, ff de verpakking lezen.

Maar als jullie morgen al vertrekken is het natuurlijk wel kort dag, of is het nu over 6 weken allemaal te doen?

Hoe dan ook, ik wens je heel veel geluk samen en een onvergetelijke reis.

Laat nog eens weten hoe het geweest is?

Enne, er zijn in Hurghada vele leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten, ik meen gezien te hebben dat er zelfs een Hollands eettentje is. Dus wat dat betreft kun je alle kanten op.

• Frans

Nog van harte. Inderdaad muggentroep met deet erin, zeker op de nijl. De Mc is in Egypte vele malen beter dan die hier in nerderland, de sla kun je rustig eten hoor, aanrader de mc arabic, heerlijk. Vergeet ook de zonnebrand met een hoge factor niet, is daar prijzig, en koop een leuk setje snorkelspullen, op dit moment bij de lidll voor 19.95 euri, echt doen hoor want snorkelen in de rode zee is prachtis en het koraal zit vlak bij het strand, meestal al op kniehoogte. Vleeswaren inderdaad niet te vr…….. wel lekkere kaas. Cairo moet je gezien hebben, maar als je de kans hebt moet je er twee dagen heen gaan, busreis is erg vermoeiend en een bezoek aan de pyramides ook met die temp. Ga je met de bus neem dan een kussen mee, kun je nog wat slapen. Nou denk dat je nu al heel wat info hebt.

Heel veel plezier, groet, Frans.

• happygirl

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dus over zes weken haha, was niet zo duidelijk!

Ben echt heel benieuwd! ik ben wel eens in Tunesie geweest…natuurlijk een heel ander land maar veel dingen die ik lees zijn wel herkenbaar!

Kun je als vrouw ook gewoon afdingen? ik hoor namelijk veel negatieve dingen over de vrouwvriendelijkheid aldaar….maar ik neem eigenlijk aan dat in het toeristische gedeelte het wel zal meevallen.

Ik ga idd lekker aan de slag met de zoekfunctie!

Groetjes Karin

• happygirl

Ik heb alle snorkeldiploma's dus dus ga ik zeker weten doen!!!!!

• Gipsy

Hi Karin, nou mooie vooruitzichten heb jij zeg, je mag je met recht happygirl noemen!

Zeker met al die snorkeldiploma's komt jullie huwelijksreis wel goed.

De ‘cultuur’ in de badplaatsen in Egypte is best wel te vergelijken met Tunesie. Als je het daar naar je zin hebt gehad, komt het ook in Egypte vast wel dik in orde.

Je zult wel een drukke tijd tegemoet zijn met die grote onderneming in het vooruitzicht, maar hopelijk heb je ook nog wat tijd om je goed voor te bereiden op ‘de reis’. Maar met het bezoeken van dit prikbord kom je al een heel eind en misschien vind je nog wel wat tijd om wat reisgidsjes te lezen en anders neem je ze gewoon mee naar Hurghada.

Goed dat je nog een paar weken hebt, zodat je goed geinformeerd op pad kunt gaan, een must voor een land als Egypte. Het zou toch erg jammer zijn als verkeerde verwachtingen en teleurstellingen een schaduw werpen over je huwelijksreis.

Hoe dan ook, nogmaals veel plezier bij al deze gebeurtenissen.

• rene

absoluut. als een moderne don quichote trek ik ten strijde, dus als je ooit iemand ziet die voor de mac in volle razernij uitglijdt over een big mac, dan ben ik het.

• Gipsy

ooooooooohhh god wat heb ik nu weer gezegd. Gelukkig pak jij het goed op en weet je ws net zo goed als ik: je bent zo oud als je jezelf voelt.

Kreeg al visioenen van een boze echtgenoot die wraak zou komen nemen. Je weet tenslotte maar nooit. Gelukkig maar, kan ik weer rustig ademhalen.

Enne, als ik bij de mac in de buurt kom zal ik in het vervolg vooral m'n ogen goed de kost geven.