maagklachten....

• Ikke

Wij gaan naar Giftun park in Hurghada,en ik zou graag willen wetenwat ik voor ontbijt kan verwachten en tevens als luch…

Ik ben n.l aan mijn maag geopereerd en kan echt niet alles meer eten…nu niet en nooit meer….!

Bestaan er daar crackers of beschuit?(brood lukt niet meer…)

Wie is zo vriendelijk om mij te vertellen wat ik daar als ontbijt /lunch/ en diner kan verwachten???

En wat voor vlees hebben ze daar of is het veel vis?

Anders ben ik genoodzaakt om zelf crackers en dingen die ik kan eten mee te nemen…lastig he?

Wees zo vriendelijk en geef mij hier aub even antwoord op oke?

Ik zou jullie zeer dankbaar zijn…..

Groetjes: Ikke

• rene

waarom mail je niet met het hotel? wellicht valt er iets te regelen….

• A.H

Hallo Rene,dat gaat niet lukken,snappen ze toch niets van…..

Ik had gehoopt dat er mensen waren die mij konden zeggen waar het ontbijt/lunch/diner uit bestond…maar helaas…

Misschien de vraag verkeerd begrepen?

Toch bedankt voor je antwoord

Groetjes:Ikke

• Maaike

A.H c.q. ikke,

Hoezo “snappen ze toch niets van…..”

Je lijkt aardig bevooroordeeld.

Heb je het al geprobeerd dan?

Denk je nu echt dat ze wel een hotel/restaurant met toeristen kunnen runnen, maar je vraag niet kunnen beantwoorden?

• A.H

Maaike,op jouw vriendelijke antwoord GEEN commentaar!!!

• Frans

Nou ja als je elke keer zo duidelijk bent snapt niemand dat ook, daar heb je helemaal gelijk in. Maar goed gebruik de zoekfunctie een, of kijk hierboven bij diarree, of stel je vraag specifiek op jou probleem. En dan niet zo kattig reageren hoor iedereen probeert gewoon te helpen en meer niet.

In ieder geval een hele prettige vakantie

Groet Frans

• A.H

Hallo Frans,bedoel ja dat Maaike zo hatelijk reageerde?????

Ik heb mijn vraag toch vriendelijk gesteld?

Maar laat maar zitten,ik kom er wel uit.

En ik zal zeker een fijne vakantie hebben,maar jij nogmaals bedankt.

mvg:AH

• rene

zo raar is het toch niet dat ze zich dat afvraagt? het is vrij normaal dat een hotel rekening houdt met bepaalde dieten, levert hen ten slotte ook positieve reclame op, als het voor een gast tip top in orde is. dus als jij aangeeft wat wel en wat niet, waarom zouden ze dat dan niet snappen?

• Frans

Nou zal proberen je een antwoord te geven. Ontbijt bestaat uit veel brood, pannenkoeken, gebakken ei, groente enz. Die groente kun je beter ook niet eten omdat dat meestal afgespoeld is met gewoon water. Iemand die aan zijn maag geopereerd is mag volgens mij geen melkptoducten! Meestal is er wel corn flakes, maar geen beschuit of crackers. Wel is er veel rijst of pasta, kijk wel uit met de paprika dan lijkt mij ook niet zo goed voor jou. Vlees is er genoeg maar geen varkensvlees, wel veel rundvlees en lever, en natuurlijk veel vis. Misschien is het voor jou ook raadsaam om je arts even na te vragen, denk wel dat je erg op moet passen, ook met tandenpoetsen bv, water uit de fles gebruiken. Hoop dat ik je hier iets mee geholpen heb.

Nogmaals prettige vakantie

Groet, Frans

• Gipsy

Lijkt me toch niet zo vanzelfsprekend, dat er in (Egyptische) hotels rekening gehouden wordt met verschillende dieëten. Een sterrenhotel in Egypte is nog altijd niet te vergelijken met een west-europees sterren restaurant.

Deskundigheid in het runnen van een vakantieresort is altijd nog heel wat anders dan verstand van dieetleer.

Zelfs in de meeste luxe 5* resorts is nog altijd sprake van massa-produktie in het restaurant, waar meestal weinig mogelijkheden zijn voor individuele wensen.

Kan me goed voorstellen dat het een serieus probleem is om gebonden te zijn aan een dieet.

Je bent nogal summier over wat wel en niet mag/kan, maar over het algemeen zijn de ontbijtbuffetten vrij uitgebreid met allerlei soorten brood/koekjes/cake pannenkoeken/ yoghurt/ muesli / fruit ed.

En ook hier geldt: voor een fooi doet men veel voor je.

Op dat ‘niet snappen’ zou ik nog even willen zeggen dat het volgens mij meer is: geen direct antwoord kunnen/willen geven. Het hoort wel bij de Egyptische cultuur dat men niet gauw ‘nee’ zal verkopen of iemand rechtstreeks teleur stellen. Dat wordt vaak toch als onbeleefd gezien door de Egyptenaar. Eerder zal men dan (vaak) een ontwijkend antwoord geven.