Hotel Pickalbatros Sea World

  • harryd

    Hallo

    Wij willen dit jaar naar

    Hotel Pickalbatros Sea World

    All inclusive 15 Dagen — in Hurghada, Egypt.

    Maar Whouw…..

    wat hebben wij veel kritiek gekregen van vrienden familie en kennisen

    o a Slecht eten . Levensmoe. Onveilig. Niet buiten resort komen . te warm e t c e t c

    Hebben ze gelijk of zien ze spoken

  • JolandaH

    Google zowel op hurghada en t hotel (zoover.nl) en lees hier eens wat topics..ik kom dan tot de conclusie dat ze spoken zien.

  • joljo55@hotmail.com

    Moet je aan je familie vragen waar je heen mag op vakantie zielig hoor je hebt toch een eigen leven

  • harryd

    Hallo jojojo

    Graag lezen voordat je antwoord

    ik mag en doe waar ik zin in heb alleen….ze zeggen/waarschuwen ons

    Mss heb jij/jullie geen vrienden kennissen familie die met jullie meedenken

    P.s het was maar een vraag, Heb neef die duikschool heeft in Egypte die zegt, wacht nog ff een jaartje

  • Peter Overeem

    Hallo Harry,

    Ze zien geen spoken, maar nemen de NL media wel te serieus, in Hurghada is er echt totaal niets aan de hand, ik blijf dit zeggen. Vandaag hebben we 15 mensen op de boot die mooie duiken maken, snorkelen of met cursus bezig zijn. Deze mensen gaan 's avonds gewoon lekker de stad in om te shoppen, uit eten te gaan en een drankje te pakken in één van de vele gezellige bars.

    Slecht eten - inderdaad staan de goedkopere all-in hotels niet bekend om hun culinaire hoogstandjes.

    Levensmoe - Echt niet, dit is het echte leven.

    Onveilig - zie boven.

    Niet buiten resort komen - Sommige reisorganisaties raden dit aan, niet omdat het onveilig is maar om zichzelf in te dekken, ook is het handig als alle gasten netjes bij de verkoop meeting komen :-)

    Te Warm - Kan best warm worden hier ja, in de zomer (Aug-Sep) tot wel 45 graden. Voor duikers is dat geen probleem want de watertemperatuur is dan een heerlijke 28 graden. Kan je niet zo goed tegen de warmte dan kan je de zomermaanden dus beter mijden.

    Op vakantie in het buitenland moet je trouwens altijd wat meer op je hoede zijn, het maakt dan niet uit welk buitenland we het over hebben, je bent buiten je element en er wordt gebruik gemaakt van je onwetendheid om je wat extra Euro'tjes afhandig te maken. Niemand kan in de toekomst kijken, maar vooralsnog kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat hurghada gewoon veilig is.

    Ik ben trouwens wel benieuwd naar je neef met de duikschool in Egypte, ik denk dat hij geen duikschool in Hurghada heeft maar misschien in Sharm? Daar is de situatie namelijk wel anders.

    Groetjes,

    Peter Overeem

    Eigenaar Voodoo Divers

    “het enige Nederlandse duikcentrum in hurghada”

    PS, Lidwien, een vaste prikker hier op Prikbord Hurghada komt morgen weer terug uit Hurghada, vraag haar eens.

  • harryd

    Hallo Peter

    Klopt , Hij had het over, vliegtuigen vliegen boven sinai woestijn / sharm

    Ben van plan om begin mei 2014 te boeken en volg zo veel mogelijk de ontwikkelingen incl. dit forum

    Qua temp , dat had ik wel verwacht

    Eten..lijkt me dan beter om h p te doen i p v all in

    Buiten resort komen, denk dat dat wel wat meevalt. gewoon de situatie in de gaten houden

    Afijn Peter

    Thanks en Succes met je duikschool

  • Lidwien61

    Beste Harry,

    Vannacht helaas weer terug uit Hurghada.

    Veiligheid: wij zijn er gewoon op uit gegaan, wat je alleen POSITIEF merkt, is dat er heel veel controleerd wordt en er dus overal korte opstoppingen zijn. Dit geeft ons een veilig gevoel.Wij gaan dus gewoon winkelen 's avonds, lekker terrasje pakken en hebben ons nog geen seconde onveilig gevoeld!

    Tuurlijk zijn de winkeliers een beetje opdringerig, voor de val van Mubarak was het al armoe en de laatste jaren is dit alleen maar erger geworden.

    Het hotel ken ik natuurlijk niet en dus ook niets over het eten, weet wel, dat vooral Ned. altijd klagen. In ons hotel (Arabella Azur) is het eten echt heerlijk en er is altijd genoeg keus.

    Bovendien kan je natuurlijk altijd nog 'n keer naar het Orange Cafe gaan voor Hollandse lekkernijen, en nog veel meer.

    Wij zijn met Voodoo-divers meegeweest voor een proefduik en snorkelen, fantastisch georganiseerd en natuurlijk heerlijk dat alles in je eigen taal wordt uitgelegd en dat zij er alles aan doen om de koralen e.d. te beschermen! Wij hadden het geluk dat we als toetje nog dolfijnen mochten spotten dus, buiten de geweldige dag en lunch, kon deze dag niet meer stuk!

    Ook zijn wij met Aart van het Orange Cafe naar Sharm al Naga geweest, prachtig strand en snorkelplek met fantastisch koraal en vissen (ja, en schildpad gezien!!!!), ook nog de citytour gedaan, waarbij Aart je vertelt over de Egyptische cultuur en levenswijze, bezoek aan de nieuwe moskee en koptisch kerk, de lokale markten bezoekt en nog veel meer. Ik ben al vele malen in Hurghada geweest maar ik heb nog nooit zoveel geleerd en gezien, echt een aanrader.

    Mocht je nog vragen hebben….stel ze gerust en mijn ADVIES is gaan, wellicht een ander hotel uitzoeken er zijn er meer dan genoeg die echt heel erg goed zijn!

    Gr Lidwien