Veilig in Hurghada, net terug

  • Jodelo

    Wij zijn net terug van een weekje Hurghada.

    Het is daar veilig, je merkt er niks.

    Afgelopen woensdag met de bus naar de Pyramides geweest, mooie ervaring! Wij gingen met een lokale bus met de Egyptenaren, want we gingen op eigen houtje met onze Egyptische kennis.

    Door Cairo gelopen en met de taxi naar de Pyramides gereden.

    Heerlijk een frikandel speciaal bij Marianne gegeten! Aart was er helaas niet.

    Gezellig met Marianne gesproken over mijn dochter die van de zomer in Hurghada gaat werken.

    Geen moment onveilig gevoeld deze week.

    Jammer dat het alweer voorbij is, maar ga gelukkig in september weer om mijn dochter op te zoeken.

    Ga nu al weer aftellen.

    In de hotels vragen ze waar de Hollanders blijven! en of we alsjeblieft willen komen.

    Zij weten daar niet eens waarom er vluchten geannuleerd worden!

    Het zijn altijd de thuisblijvers die stampei maken, en er zelf nog nooit zijn geweest.

  • Lidwien61

    Hoi Jodelo,

    Welkom terug, mooi verslag!

    Gr Lidwien

  • San77

    Fijn te horen.

    Wij mogen ook over 11 dagen, zin in!!!

  • mhoek

    Wij gaan 5 juli lekker weer naar Egypte…..kan haast niet wachten.(:D

  • trudy

    wij gaan morgen ,,,3weken naar hurghada

    trudy

  • Jodelo

    Ik ben net 2 dagen thuis.

    Heb nu alweer heimwee.

  • Beneluxe Club Hurghada

    Precies. Dat is wat wij als NL ondernemers in HRG bedoelen. Het wordt door de NL overheid en Touroperators alleen maar aangedikt.

    Mensen HRG is echt VEILIG, en als je hier komt, ga dan ook eens uit het Resort. Lekker shoppen, een drankje en frikandel bij Orange Cafe, en daarna nog een lekker afzakkertje en de beentjes van de vloer in Beneluxe Club (een paar honderd meter voorbij Orange Cafe)

    www.facebook.com/beneluxeclub

    +20 106 53 10 680 voor informatie

  • daharss@gmail.com

    Ja,ik sluit mij volledig aan bij de Beneluxe Club. Er is meer dan de Egyptenaar op zich of de Egyptische cultuur. Menig Hollander heeft zijn buik vol van het matige eten in de resorts. Niet warm en gevarieerd genoeg. Ook kennen we Sherry street nu wel met zijn 1001 dezelfde winkeltjes en opdringerige verkopers. Ga er eens uit en ga de zee op/in met Peter of eet een broodje kroket bij Aart. Bovendien zal het hun goed doen in de portemonnaie. Wij Hollanders steunen elkaar. Niet alleen hier,maar ook in Hurghada.

  • de badmuts

    27 februari 2014

    Voor de overige delen van Egypte worden alle niet-essentiële reizen ontraden met uitzondering van de volgende toeristische bestemmingen:

    de hotelresorts in de gebieden aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;

    de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel (inclusief cruises);

    Volgens Buitenlandse Zaken

    Stemmingmakerij op Prikbord

    Groet, de badmuts

  • ove45

    Mijn vrouw en ik hebben van 4 februari tot 4 maart in hotel Jasmine Village in Hurghada verbleven.

    Hebben een fantastische tijd gehad. Veel personeelsleden herkenden ons van een jaar geleden,

    en begroetten ons alsof we al jarenlang vrienden waren. Geweldig.

    Het enig opmerkelijke was dat er op een bepaalde dag (weet niet eens meer welke) vrij veel straaljagers overvlogen.

    Je kunt dit in verband brengen met onveiligheid, maar ook kun je er aan denken dat Hurghada ook een

    militair vliegveld is en piloten vlieguren moeten maken. 't Is maar net hoe je tegen dingen aankijkt.

    Wij hebben een heerlijke tijd gehad en bevelen J.V. van harte aan iedereen aan.

    Egypte blijft een paradijs.

    Oh ja, we hebben ook 47 regendruppels gehad!