Alsof er niks aan de hand is

  • aart bos

    Net even naar de bakker geweest. Nu loopt het strand voor de deur langzaam vol en bij de bouw aan de overkant staat iemand alsmaar lawaai te maken met een of andere machine.

    Eigenlijk een dag als alle anderen. Behalve dan het nieuws op dat apparaat voor me neus wat ik graag zou negeren. Voor de zoveelste keer begrijp ik er weer helemaal niks van.

    ( Maar misschien is het heel simpel. Ik zie graag spannende films en lees boeken over spionage en geheime diensten.

    Is het misschien zo dat er infiltranten en geheim agenten zitten op het ministerie van buitenlandse zaken die ten gunste van andere bestemmingen de boel opnaaien. )

    De realiteit is dat er vandaag honderden mensen opgehaald worden uit sharm en dat duizenden besluiten de komende tijd Egypte te mijden alsof er een dodelijke ziekte heerst.

    Wij komen hier 15 jaar en wonen hier intussen 3,5 jaar en hebben nog nooit iets bedreigend meegemaakt. Ok, ik heb een keer ruzie gehad met een taxichauffeur die een wisseltruuk wilde doen en daar kreeg HIJ hoofdpijn van.

    Ik verheug me op zondagmiddag; gaan we Feyenoord-Ajax kijken. In de vakantie goed voor volle bak. Ben zo benieuwd naar de opkomst en de uitslag.

    Op dit moment alles rustig hier !

    En ik kan niet in de toekomst kijken.

    We heffen het glas

    Doen onze plas

    En doen net of er niks aan de hand was

    Blijf komen, goed voor je en goed voor “ons”, de Egyptenaren .

    Aart

  • Bianca

    Fijn om te horen dat er daar niets van te merken is.

    Ps. veel plezier he met Feyenoord-Ajax :).

  • TOM van Straalen

    Hoi Aart en Marianne,

    Ik heb je al even gemaild, maar toch voor alle Hurghada Gangers het volgende

    In het nieuws staat duidelijk dat voor de sharm vakantie gasten het een optie is om omteboeken naar Hurghada of marsa alam.

    Daar is het WEL veilig wordt er gesteld.

    Dus…… Er is nog hoop voor Hurghada.

    ik hoop alleen niet dat het te druk wordt en ik bijv. Straks 10 minuten moet wachten op een taxi ha/ha

    Groet tom

  • San77

    Fijn om wat positiefs te horen, jullie zitten daar zelf en kunnen dus beter zeggen hoe het daar is.

    Moet zeggen dat na dit te lezen de zin om te gaan wel wat toeneemt. We vertrekken de 13e.

    Weet je misschien ook of de excursies met de quads naar de woestijn gewoon doorgaan?

    Groeten San

  • simone de vries

    Het wordt wel spannend. Gaan ze wel door met vliegen op Hurghada. Voorlopig gaan we gewoon door met vakantievoorpret.

    Aart en alle anderen in Egypte sterkte ,ik hoop echt dat het rustig blijft en de toeristen gewon komen

  • aart bos

    zover wij weten gaan op dit moment alle excursies door ! alleen ligt het voor cairo en luxor moeilijk. quad, snorkeltocht, boottocht/duiken bij nederlanders en citytrip ( ik doe die zelf ) kan ik allemaal voor je regelen. ons denktank/netwerk is voor iedereen beschikbaar. even bakkie komen doen en we kletsen bij.

  • Huub

    Ik had de dames (San en Simone) al eens persoonlijk over je ingelicht Aart, had ze alleen niet verteld dat je een jurk draagt, bij deze.

    Kost je een biertje in juni.

    Huub.

  • Huub

    Oo, ja. Wat ik ze ook niet vertel heb, is dat een man zich in Egypte niet zelf scheert dat hij daarvoor naar de kapper gaat, dus als ze komen kan het zijn dat het gras niet ge maait is, mijn bedoeling is dat ik een juni een keer met jou naar de kapper ga, voor mijn gras te maaien. ik huiver wel een beetje voor de manier hoe dit gedaan word, daar ben ik banger voor dan de dreigen van een terroristische aanslag.

    Grus oes Heele, Huub.

  • wulffhermann

    En ik moet je zeggen, het is buitengewoon z'n behandeling. Kies voor knippen en scheren en een masker !

    En neem ook je camera mee want die man in de jurk wil heel graag foto's.

    En je hoeft niet huiveren voor zijn grasmaaier, de kapper verwisselt regelmatig zijn scheermes, vlijm scherp.

    Groeten van uw beheerder; Hermann

  • Lidwien61

    Haha,

    Na dit gelezen te hebben, denk ik niet dat mijn mannen nog durven….:P

    Gr Lidwien