trieste berichten

  • agnes

    http://www.nu.nl/buitenland/3705286/terreurgroep-egypte-waarschuwt-toeristen-aanslagen.html

    =====================================================================

    Net nu het weer op gang begint te komen lees je weer nare berichten, houd het dan nooit op.

    In en in triest.

  • simone de vries

    Zeker weten Agnes,voor ons nog 6 weken voor we voor het eerst naar Egypte gaan. Hoop echt dat het doorgaat, wil er niet bij stilstaan ,maar door die berichten verklaren zoonliefs ons voor gek dat we voor Egypte hebben gekozen. Maar we blijven positief lekker over 6 weken 17 dagen Egypte yehhhhhhhhhhh.

    Het ergste is het voor de bevolking daar lijkt me.

  • agnes

    Of het een gerucht is of niet, de Media zit er weer bovenop wat Egypte niet ten goede komt.

    Hoop voor alle mensen in Egypte dat het rustig blijft, pfffffffffffffff.

  • Pauze

    Ik hoop dat het net zo'n “loos alarm” is als dat ze vliegtuigen boven de Sinaï zouden neerhalen.

    Triest zeer triest. En ja, ik heb ook een reis op 15 maart richting Egypte staan…El Gouna.

  • aart bos

    Met angst en beven wachten op vrijdag. Komt goed, hoop ik

  • simone de vries

    hoop het ook echt voor jullie Aart. Hoeveel klappen kan het toerisme in Egypte nog hebben.

  • Lidwien61

    Hoi,

    Zolang de vliegtuigen gaan……13 maart en ik laat me niet zomaar tegenhouden!(tu)Duimen op!

    Gr Lidwien

  • de badmuts

    Tja, alleen al het feit dat hier niet letterlijk gesproken wordt over de aanslag in de Sinai, zegt al veel. Ook Aart kijkt niet echt uit naar a.s. vrijdag. En gelijk heeft tie. Succes Aart.

    Opmerkingen over de media zijn geheel onterecht omdat die alleen maar het bericht brengen over de aanslag. Maar ja, met de brengers van het slechte nieuws werd heel lang geleden al afgerekend.

    Wees gerust optimistisch, maar niet meer zeuren over de reisadviezen van Buitenlandse Zaken. Realistisme lijkt me veel beter. Neem geen risico om af te reizen naar Egypte als je twijfelt, er zijn veel meer landen

    die genoeg te bieden hebben.

    Vriendelijke bevolking? Houdt er rekening mee dat in de toeristengebieden het vol zit met lokale maffia. Hebben niets met toeristen te maken en alleen maar zakken vullen. Aardig? Geheel niet. Mijn persoonlijke

    ervaringen met extremistische Egyptenaren heeft mij doen besluiten dat ik waarschijnlijk nooit meer afreis naar Egypte. (mijn verhaal gaat over het vakantie houden in Hurghada)

    Vrouwenrechten? Koop gerust niets van een Egyptische man. Ooit hadden wij een vrouwelijke verkoopster aan het strand en daarmee werd alle “handel en wandel” met Egyptische mannen op nul gezet. Jammer

    dat ze wel haar keel hebben doorgesneden vanwege de ontrouw aan haar man. Eerwraak is nog volop aanwezig in Egypte.

    De demonstraties op het plein bewezen al wat er zoal met een vrouw kan gebeuren. Buitenlandse journalistes werden aangerand. Ook de lokale vrouwen zijn hun leven niet zeker.

    Natuurlijk is Egypte een leuk land om op vakantie te gaan, maar vriendelijke bevolking kan je niet van spreken. Ben ik negatief? Nee, dat heet nou realisme. Onnodig om te zeggen dat de sexuele intimidaties naar

    mijn vrouw toe, niet van harte door mij werden ontvangen en zo ook mijn reactie, die weer niet van harte werden ontvangen door de “locals.” Das dan jammer voor de “locals.” Die zijn trouwens wel heel vrij in

    het benaderen van westerse vrouwen. Probeer het eens andersom en ervaar de woede van de heren die zich van alles permitteren en verontwaardigd zijn van uw advances naar hun vrouwen.

    Wat betreft het modereren van deze site. Das geheel in de traditie van Sanoma Media en ook hoe men in Egypte omgaat met het vrije woord. U zegt wat ons niet bevalt, dus maken wij

    u “monddood.” En dat is heel jammer dat dit in Nederland gebeurt. En ja, dit prikbord moet gezellig blijven en niet slachtoffer worden van ruzies onderling. Echter, wel vrijheid van spreken ondanks dat het soms

    niet echt gezellig is.

    En nu maar hopen dat dit bericht wordt geplaatst.

    Groet, de badmust

  • simone de vries

    laat ons nog dromen Badmuts. Mocht het zo zijn van een negatief reisadvies is het nog vroeg genoeg om te balen

  • Egyptboy

    Het valt mij wel op dat badmuts zich pas vandaag heeft geregistreerd heeft en er van alles maar bij haalt en enorm negatief is over Egypte waarbij hij de meeste onzin uit kraamt.

    Volgens mij is badmuts dezelfde persoon die op het wereldwijzerforum onder de naam Sunny boy Egypte helemaal zwart aan het maken was en zich heel opvallend daar op 25 januari registreerde 2014 en hij gaaf daar ook geen enkele antwoord op de vragen die er gesteld werden

    Badmuts mag ik je vragen hoe vaak je in Egypte bent geweest en waneer