Luxor, doodskist met een mummie gevonden.

  • wulffhermann

    Archeologen hebben in Egypte een ruim 3500 jaar oude houten doodskist met een mummie gevonden.

    De vondst dateert uit de tijd van de farao's en is onbeschadigd aangetroffen in een schacht in Dra Abu al-Naga bij Luxor.

    Het ministerie van Oudheden in Caïro maakte dit vandaag bekend.De vindplaats is niet ver van het graf van de schatbewaarder

    van koningin Hatsjepsoet, een van de weinige vrouwelijke farao's die heerste in het midden van de 15e eeuw voor Christus.

    De kist, waarop het gezicht van de gestorvene is afgebeeld, is bont gedecoreerd met geschilderde of getekende veren.

    De kist werd gevonden door een team onder leiding van de Spaanse archeoloog José Manual Galán in een graf dat behoorde tot een hoge ambtenaar.

  • aart bos

    Mooie reden om met z'n allen deze kant op te komen. Hopelijk gaat goed nieuws half zo snel als het slechte.

  • alex68

    Ik zou graag willen hoor die kant op maar vind het met twee kinderen zo een lange reisvanuit Hurghada

    Ze zijn 10 en 12 jaar oud maar over een paar jaar gaan we zeker die kant op,net als Cairo kan niet wachten op de opening van het nieuwe museum.

  • steven

    Hoi Alex,

    De rit valt best mee hoor, wij gaan deze zomer voor de derde keer naar Luxor met onze kinderen,

    Ze zijn nu 12 en 14 jaar en ze willen zelf graag weer naar Luxor, wij nemen wel altijd 1 of meerdere

    overnachtingen erbij en met de goede zorgen van Kingfishertours.

    Ook ik ben benieuwd naar het nieuwe museum, ik heb er impressies van gezien, en dat ziet er

    spectaculair uit! Nu moet het nog afkomen….