Wonen in Hurghada

  • Bianca en Harry

    Wie kan ons meer vertellen over wonen in Hurghada?

    Is het bv. lastig om honden mee te nemen naar Egypte?

    En hoe zit het met een ziektekostenverzekering?

    Wij denken serieus aan emigreren naar Hurghada,maar willen niet over 1 nacht ijs gaan…………..

    Groetjes Bianca en Harry

  • aart bos

    beetje kort door de bocht, vind ik vol respect.

    in hoeverre ken je het land en de mensen waar je naar toe wil.

    tip: vertel wat meer over jezelf en je idee.

    tip: kom deze kant op voor uitgebreide orientatievakantie

    tip: raak dan persoonlijk in gesprek met mensen die hier wonen en vaak heel veel antwoorden kunnen geven, dat lijkt me beter dan op een relatief anoniem prikbord.

    join the group; er benne tenslotte best een aantal mensen heel gelukkig hier.

  • Bianca en Harry

    Hallo Aart,

    Hahahaha ik moet wel lachen om je reactie >:D<

    We zijn net terug uit Hurghada,we waren daar voor de vierde keer en de eerste keer

    werden we al verliefd op het land en zijn bevolking.

    De laatste keer had ik (Bianca) al heimwee naar Egypte voor we weer thuis waren.

    Bovendien heeft mijn man hier in Nederland na een ongeval heel veel pijnklachten,in Egypte hoefde hij maar 1 pijnstiller per dag te slikken,tegen 8 hier in Nederland,het klimaat deed hem zo goed dat hij met 1 kruk kon lopen,hier heeft hij er 2 nodig.

    Ik ben al van kinds af aan gefascineerd door het land,haar cultuur en de bevolking en vraag me niet waarom

    maar ik zeg dan ook al zolang ik mij kan herinneren dat ik ooit in Egypte ga wonen.

    Nu denken we dat de tijd daar is,alleen willen we ons wel wat beter orienteren,op internet is er niet echt veel te vinden.

    Genoeg verhalen van mensen die in Egypte zijn gaan wonen,maar niet veel praktische informatie,vandaar mijn berichtje hier op dit prikbord.

    Zo ik hoop dat eea nu een beetje duidelijker voor je is geworden :-)

    Groetjes Bianca en Harry

  • aart bos

    Heel veel duidelijker!

    Realiseer je dat er groot verschil is tussen hier wonen en hier op vakantie komen.

    Maar jullie reden is zooo duidelijk !

    Inderdaad zijn bepaalde gezondheidsklachten veel minder ( schrijf uit ervaring )

    Toch blijft mijn tip: kom een maandje op vakantie, gebruik een dag per week om al je vragen uit te zoeken ( hier ter plekke ) en dan vind je vanzelf heel veel antwoorden bij mensen die al een poos hier zijn.

    Ik ken wel een paar lieden die wel willen helpen.

    WELKOM.

  • Peter Overeem

    Bij mij zijn jullie ook welkom Bianca en Harry, er is veel te bespreken en is beter in een persoonlijk gesprek. Ik zorg wel voor de Senseo :-)

    Ga ondertussen op zoek naar mensen die hier al iets gekocht hebben zodat zij hun ervaringen kunnen delen, ikzelf huur nog steeds.

    Groetjes,

    Peter

  • Beneluxe Club Hurghada

    Ik voeg me helemaal bij bovenstaande sprekers. Ik woon nu 7 jaar hier en als je vragen hebt kom eens lekker voorbij in Beneluxe Club.

    Groetjes Huub

  • Bianca en Harry

    Een maandje vakantie hihi wish we could,maar zolang we hier wonen is mijn werkgever daar vast niet blij mee,we zijn net 15 dagen geweest :-)

    Een aantal jaren geleden hebben we ook al gesproken met Joke en Stanley van het Kleine Cafe,maar door allerlei omstandigheden zijn we er toen niet mee door gegaan.

    Even voor de duidelijkheid Peter wij willen ook gaan huren.

    Maar het belangrijkste waar we nu mee zitten en toch wel willen weten voor we verder gaan,is hoe het zit met onze honden,kunnen die mee of wordt daar ontzettend moeilijk over gedaan?

  • Peter Overeem

    Volgens mij kunnen honden (net als katten) gewoon mee, er zijn natuurlijk wel regels voor qua inentingen, dierenpaspoort etc. maar daar kan je vliegmaatschappij je vast verder helpen. PS we hebben hier ook al een heleboel honden hoor, dus er is geen tekort of zo :-)

  • Bianca en Harry

    Lol Peter,ik weet het,maar ik laat mn kinderen echt niet achter :-)