Animatie in egypte

  • Jodelo

    Mijn dochter gaat eind juni naar Hurghada samen met een vriendin.

    Die vriendin vliegt alleen terug omdat mijn dochter daar blijft. In ieder geval voor 2 maanden maar het kan ook Max een jaar zijn.

    Zij gaat werken in een animatieteam in een Hotel. Het reisbureau adviseerde om all inn pakket te nemen. Dus hotel heen en terugvlucht. En dan op de laatste dag tegen de hostess zeggen dat zij niet mee terug vliegt.

    Heeft iemand nog tips voor mij, wat wel of niet te doen? En hoe zit het met een visum als die verlengd moet worden?

  • Peter Overeem

    Hoi Jodelo, Spannend hoor in Egypte werken, kent ze hier al wat mensen? Welk hotel gaat ze werken? De tip van het reisburo is wel een goede, pakketprijzen liggen normaal zelfs onder de losse vluchten en dan heeft ze meteen even tijd om woonruimte te zoeken. Visum verlengen is voor Nederlanders normaal geen probleem, een paar dagen voor afloop even ‘s morgens naar passport office in El Dahar met origineel paspoort, kopie paspoort, kopie huidig visum en 2 pasfoto’s en kan dan verlengd worden. Ze krijgt dan overigens wel een visum waarop staat “Work not permitted” (een toeristenvisum dus) en zou dan illegaal werken. Pas als haar werkgever voor haar een werkvergunning regelt krijgt ze een resident visum waarmee ze legaal mag werken.

    Een goede indicatie van een werkgever die je kan vertrouwen is het regelen van een werkvergunning. Doet ie dat niet voor je, neem de wekgever dan niet te serieus.

    Als ze hier nog geen netwerk heeft van mensen die ze kan vertrouwen dan moet ze dat snel op zien te bouwen, het helpt echt om met je vragen terecht te kunnen in een land waar alles nieuw is.

  • Jodelo

    Welk hotel dat gaat worden weten we nog niet.

    We gaan eerst in februari naar Hotel Minamark.

    Dan gaan we ook uitzoeken van hoe of wat en waar zij gaat werken.

    Haar Egyptische vriend is manager van een animatieteam, en zij wil dan gaan werken waar hij op dat moment gaat werken.

    Ik vind het wel handig om van tevoren al uit te zoeken waar we allemaal achteraan moeten.

    Dus tips zijn van harte welkom.

  • aart bos

    Super belangrijk: ze moet niet haar paspoort afgeven aan het hotel waar ze werkt en dan ook woont. Ze houden dat vast en ze kan dus geen kant op.

    We hebben al 2 keer geholpen om dat terug te krijgen en daardoor bijtijds het visum kunnen regelen ( anders aardige boete bij uitreis )

    Geef ze maar een copietje.

    Bereid je goed voor! Nederland is zo anders!

    Kom een bakkie doen, praten we verder,

    Groet,

    Aart

  • Jodelo

    Eind februari komen we naar hurghada, dan kom ik zeker een bakkie doen.

    Maar vind het al fijn om nu het een en ander te weten.