waarschuwing voor alle zekerheid

  • aart bos

    naar aanleiding van een negatieve ervaring van toeristen vorige week even heel duidelijk!

    ( schrijf absoluut niet graag negatief over HRG, dus om ellende te voorkomen het vgl advies )

    er zijn twee plekken in de stad waar je GEEN taxi moet nemen.

    1. bij de marina, bij de eerste ingang vanaf Sakalla. niet voor het eerst zijn daar vorige week toeristen gerold. het verhaal is dat de auto kapot is en je moet overstappen. een ploegie van een man of 5 helpt bij dat overstappen en je bent je spullen kwijt. dit is een goed georganiseerde bende.

    2. bij de Senzo Mall. daar staat een hele rij. als je een taxi nodig hebt blijkt dat hij een idioot hoog bedrag vraagt. als je het de volgende vraagt krijg je dezelfde hoge prijs door. ook dit is een goed geregeld groepje tuig. neem de senzo bus voor 5 pond en je bent zo weer richting stad.

    in het algemeen: heb apart het geld in je zak voor de taxi en laat vooral niet al je geld zien. de gemiddelde toerist heeft al gauw een paar egyptische maandsalarissen in de knip.

    de meeste chauffeurs zijn natuurlijk ok, maar let even goed op. er is hier “honger”.

    je kan in ieder hotel gebruik maken van de limoservice. je betaalt iets meer, maar de jongens rijden normaal en weten goed de weg.

    wil je een vasre chauffeur voor een aantal keer hebben wij een aantal vaste chauffeurs ( al weer een paar jaar ) we kunnen

    jullie met plezier aan ze voorstellen.

  • hvdvelden

    Mijn chauffeur heet Aart morgen :)

  • abil

    maar hoe zit het nu met dreiging voor terroristische aanslagen op toeristen

    vandaag worden er toeristen bij sharm weggehaald

    en raden ze af als je niet doodzakelijk naar egypte moet niet te gaan

  • aart bos

    Beste Hans,

    Morgen vinden jullie mij op de airport, na je sms spring ik in de auto.

    Kom als “ taxi Ari ” , dat betekent dat je kunt herkennen aan mijn Egyptische outfit, Egyptische sigaret , en kale kop.

    Ga je zien en heb goeie reis.

    Stel onderweg iedereen gerust, het is hier, vooralsnog , rustig en heerlijk en vertel de voetballiefhebbers dat we Feyenoord-Ajax live uitzenden op zondagmiddag.

    Aart