Hotel/Hostel (in de buurt van) Hurghada?

  • Fleur

    Hallo,

    Ik ga 15 juni voor 3 weekjes backpacken in Egypte! Ik heb zojuist mijn ticket geboekt. Ik kom alleen rond 21 uur pas in Hurghada met het vliegtuig aan.

    Dus mijn vraag is, heeft één van jullie een tip voor niet al te duur verblijf, in de buurt van het strand? Het hoeft niet per sé in Hurghada zelf te zijn, maar ik ga liever ook niet meer teveel reizen die eerste dag.

    Rijden er nog gewoon bussen, rond die tijd (22 uur)? (Of is dat ernstig af te raden als meisje alleen?)

    Alvast bedankt!

    Groetjes Fleur

  • Jol

    Hoi Fleur,

    Ik denk dat je dan aangewezen bent op de 2* hotels in Hurghada. Niets bijzonders maar makkelijk te vinden als je wat surft op het net.

    Hostels en guesthouses zijn er niet echt. Ik ken wel een guesthouse maar deze is luxe en best prijzig.

    Minibusjes rijden er volop in Hurghada. 1 pond p.p. Als je verder weg wilt kan de prijs wat oplopen. Als vrouw alleen kun je beter niet in een leeg busje stappen (ben 8 jaar hier en doe dat zelf ook niet om onnodige stress te voorkomen)

    Er rijden ook taxi's in Hurghada, ook hiervoor geldt, van te voren duidelijk de prijs afspreken.

    gr, Jol

  • Fleur

    Bedankt Jol!

    Gaat wel lukken met een hotelletje.

    Maar nog even een vraagje:

    rijden die minibusjes ook gewoon vanaf het vliegveld naar de stad, of moet ik dan een taxi of locale bus nemen?

    alvast bedankt,

    Fleur