trouwen in egypte

  • sharky

    halloa mensjes,

    Ik wil mij vriend te huwelijk vragen in egypte, hurhgada.

    De rede hier voor is dat mijn schoon familie hier naar

    toe verhuist zijn.

    Weet iemand een leuk idee, en een leuke locatie????

    please help me

    groetjes

    yvo

  • Frans

    Ben je zelf Egyptich of je vriend? Wij mijn vriendin en ik zijn NL, en hebben navraag gedaan hierover maar ons werd vertelt dat het niiet mogelijk is om officieel te trouwen in Egypte.

    Ben benieuwd Frans

  • Loona

    Dit is zeker wel mogelijk je moet alleen de procedures kennen en de instanties geven allemaal andere informatie dus het is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk. Je kunt in Egypte gewoon volgens de civiele wetgeving trouwen, dit is ook geldig in Nederland. Je moet daarna alleen de officiele huwelijksakte laten vertalen en legaliseren.Ook moet je een kopie uit het geboorteregister meenemen. Wellicht heb je ook een ongehuwdheidsverklaring nodig (maar weet niet of dit ook geldt als je niet met een egyptenaar trouwt maar met een Nederlander).

    Je kunt alleen de juiste papieren krijgen cq het huwelijk rechtgeldig maken als je trouwt in Cairo. Dit moet gebeuren bij het Minsterie van Justitie. Alle instanties die je nodig hebt zitten gevestigd in Cairo en naar mijn weten niet in Hurghada.

    Een Orfi huwelijk is uiteraard wel mogelijk in Hurghada, dit geldt echter alleen als je met een Egyptenaar trouwt en is niet rechtsgeldig in Nederland.

    Het trouwen in Egypte, en daarmee bedoel ik het afleggen van de trouwbeloften is niet erg Romantisch. Het feest daarna kan je uiteraard zelf organiseren waar je maar wil.

    In Hurghada is niet echt iets speciaals…in Cairo heb je prachtige tuinen…misschien het overwegen waard…

  • Loona

    Oja wil je het huwelijk in NL rechtgeldig maken vergeet dan niet in ondertrouw te gaan, dit is geen vereiste in Egypte maar wel in NL.

  • Gipsy

    jullie gaan wel erg hard, volgens mij is Sharky nog niet zover. Eerst maar eens afwachten of vriend JA antwoordt op het aanzoek!

    Zelf zou ik het wel weten hoor! Niks romantischer dan om samen de woestijn in te trekken en in een mooie oase, op een zwoele zomeravond onder de sterrenhemel je vriend te vragen met alleen de plaatselijke kamelenfamilie als getuige. En het jawoord wordt natuurlijk beklonken met een potje mintthee. Persoonlijk zou ik geen nee meer kunnen zeggen hoor, op zo'n fantastisch sprookjesachtig plekje uit 1001 nacht in de Sahara!

    Maar hier is moeilijk aan te geven wat voor jullie dé plek is, ik ken jullie niet en weet niet wat jullie leuk vinden. Misschien hou je er juist wél van om vriend te vragen tussen de hotels met hordes toeristen en de hele schoonfamilie als toeschouwer.

    Anders zou je ter plekke bij de travelagency's kunnen navragen, met een beetje geluk vindt je een plaatselijke gids die je wel wat ideeën aan de hand kan doen en de leuke plekjes kent. Of een leuke taxichauffeur die bekend is buiten de toeristenregiones. Of misschien kun je (iemand van) de schoonfamilie deelgenoot maken van je plan. Als inwoner zullen ze toch ook de omgeving wel beter kennen dan de doorsnee toerist?