speciaal voor Frans

  • elisabeth

    Frans je moet niet gaan beledigen en me Elisbed noemen. Kosomak. Geloof me ik wordt gewoon ziek om altijd maar te moeten horen van Egyptenaren hoe makkelijk wij op te lichten zijn. En ik doe inderdaad ontwikkelingswerk en heb een paar kinderen geadopteerd. Ik ben getrouwd met een generaal (politie fi Iskanderija) (al 20 jaar) dus ik hoef hier geen betoog te houden dat beledigen niet zo slim is. Geloof me als je dit doet in Egypte heb je echt een probleem en wordt jou vakantieland een helland. Maar ik weet zeker dat je dit niet durft want als je de cultuur zo goed kent als je zegt weet je dat je de vrouw van een Egyptische Generaal natuurlijk niet moet beledigen. Indirect mij een h..r noemen vraagt om wraak. Maar gelukkig zit je veilig in Nederland achter de PC. Vanaf nu is mijn dicussie met jou gesloten.

  • Loona

    Volgens mij was het gewoon een spelfout van de heer Frans….maargoed,duidelijk!

    Naar mijn weten zijn Egyptenaren niet zo happig op het adopteren van kids…ze willen kids van henzelf..dan zijn ze pas een echte man. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen ElisabeTH.? (christelijk, zeer zedig) Ik volg in deze graag je voorbeeld…

  • jol

    Loona,

    Ikzelf heb ook een islamitisch adoptiekindje op papier in een Caireens weeshuis.

    Ik ben zelf moslima vandaar dat ik een kindje kan adopteren. Alleen op papier want mee naar huis nemen is niet toegestaan. Mijn ‘kindje’ heeft haar eigen bankrekening waarop verschillende ‘moeders’ bedragen storten zodat als zij later wil studeren of trouwen er geld beschikbaar voor haar is.

    Als je geen moslim bent kun je het eens proberen bij een Coptisch weeshuis.

    gr, Jol

  • Loona

    Ik ben GEEN moslima, mijn man is wel moslim. In deze combinatie is niets mogelijk helaas…en als ik zelf een kind krijg in Egypte wordt deze automatisch moslim(a). Om dit te voorkomen dacht ik misschien een christelijk kindje te kunnen adopteren maar, dan wel echt. Ik bedoel ik weet hoe het gaat in de weeshuizen en met die bankrekeningen en daar sta ik gewoon niet helemaal achter.

    En geld om te studeren? Studeren in Egypte is zo goed als gratis voor een Egyptische, hier zijn wel regelingen voor….

    Maargoed misschien weet ElisabeTH. een ingang?!

  • Frans

    Zal het even duidelijk maken dat het inderdaad een spelfout was. Moest er eerst goed over nadenken wat je bedoelt, maar nu snap ik het. Was niet de bedoeling om je te beledigen Elisabeth, maar wat jij nu doet beschouw ik als een serieuze bedreiging, Hier wil ik graag een verklaring voor?

    Vriendelijke groet Frans.

  • Beej

    vecht dit even ergens anders uit asjeblieft! Dit is een prikbord waar mensen hun enthousiaste verhalen en vragen over Hurghada kwijt kunnen! vielen dank!

  • Gipsy

    Juist een interessante discussie! Een prikbord is mi niet alleen bedoeld voor de ‘veilige’ en afgezaagde vragen over hotels en of het eten er niet te koud is. persoonlijk hou ik er wel van om directe en kritische meningen te lezen. Zeker als deze gefundeerd zijn en eerlijk, betrouwbaar en deskundig overkomen. Geen enkele reden om wat dan ook te verwijderen, zeker zolang eenieder in de waarde wordt gelaten en de fatsoensnormen niet overschreden. Maar bedreigingen naar elkaar, dat gaat toch echt te ver.

  • Frans

    Nog even iets voor Elisabeth, erg sportief van jou om je ongelijk toe te geven, zegt mij genoeg hoe jij bent. Eerst dreigen met wraak en vervolgens niets doen. Als jij werkelijk de vrouw van een generaal bent, zou ik maar oppassen wat je zelf schrijft over het land waar je nu in woont, om maar te zwijgen als ze horen wat jij tegen toeristen zegt, waar Egypte toch een groot deel van afhankelijk is. Maar goed weet nu hoe jij in elkaar zit dus zal ook wel geen reactie krijgen, mij om het even hoor. En als ik weer in Egypte ben wil ik je ook best even bezoeken hoor om dit even uit te praten, maar dan niet met een geweerloop tegen mijn slaap.

    Groet Frans.

  • Loona

    Ik ga wel even op d'r man zitten…en hou die geweerloop;-) wel even vast…dan kunnen jullie even babbelen…

  • monica

    over welke geweerloop hebben we het nu?