muggen en koude nachten?

  • bobby

    Hallo allemaal

    nog 1 week dan vertrek ik naar het zonovergoten Hurghada voor 15 dagen incl nijlcruise..

    nu vroeg ik mij af hoe het muggengehalte daar is zowel in hurghada als op de boot..ze moeten mij namelijk altijd hebben en ik zit nu al zwaar onder de bulten want ben er ook nog es allergisch voor.

    tevens wilde k graag weten of de nachten koud zijn (ook weer voor hurghada en de boot) ik denk zelf wel dat het op de boot fris kan zijn, maar ik twijfel dus ik hoop dat mensen mij wat info kunnen verschaffen hier op deze site..alvast bedankt!

  • Loona

    Hai!

    In mei is het in de nacht ook warm, ook op de boot. Ik neem aan dat je als je de cruise gaat maken ook de diverse tempels gaat bezoeken in Aswan en Luxor etc? Dan kan ik je vertellen dat het daar ontzettend HEET is zelfs al heel vroeg in de ochtend.

    De muggen zijn altijd aanwezig, zelfs als het wat minder warm is in Egypte. Ik word ook altijd gestoken. Al is er maar één mug dan zit ie op mij!

    Een tip: neem genoeg muggenspul mee vanuit Nederland. De producten in Egypte maken het alleen maar erger en zeker als je allergisch bent!

  • rene

    ik neem aan dat je het qua muggen aleen over de nijlregio hebt? of heb ik nou zo'n geluk dat ik ze niet zie of hoor.

  • Loona

    Nou ik zie of hoor ze ook niet hoor maar ik voel ze wel degelijk…OOK in Hurghada zelf..mijn benen zijn het bewijs;-)

  • Debje

    Klopt Loona,

    Ik heb er ook altijd last van. Het maakt niet uit in welk seizoen. Kom er toch 3 à 4 kx per jaar. We zullen wel zoet bloed hebben. Ik ga a.s. weekend weer voor 2 weken en hoop dan zonder beter weer terug te komen.

  • rene

    misschien ben ik wel ingezout door al dat duiken.