arabia beach resort

  • Ron

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen wat all inclusief in dit hotel inhoud.

    Is er vers fruit beschikbaar, is wijn inclusief, hoe is de animatie (voor kinderen)?

    Alvast dank voor de reactie's.

    Ron

  • Marianne

    er is elke dag vers fruit in arabia beach, meestal meloen, sinasappels en druiven. alle dranken zijn inclusief, behalve de geïmporteerde dan maar dat is logisch, dat zal je bij elk all-in hotel meemaken. toen wij er waren (juni 2005) was er leuke animatie maar of dat nu nog zo is weet ik niet.

  • Amanda

    Hoi,

    Wij zijn net een paar dagen terug.We zijn er geweest met 2 kinderen van 5 en 10.

    Het hotel is goed en ook het strand maar verder is er weinig.

    De animatie is er eigenlijk alleen voor duitsers(eigenaresse is een duitse)

    voor s`avonds ook geen leuk terrasje met muziek ofzo.

    Zwembaden vallen erg tegen het zwembad met bar erin was niet eens open.

    Het eten is vrij saai wel goed maar alledagen een beetje het zelfde.

    De pizzaria is aanteraden alleen moet je daar je drankjes betalen.

    Ik vond de keus aan fruit niet overdadig, s`avonds bananen, sinasappels en wat meloen.

    De boot tocht die je kunt boeken bij het standje tegenover het internetkamertje is zeer aanteraden .

    Kost 18 euro en je gaat dan van 10 tot 4 lekker snorkelen, varen en naar een mooi bounty eiland(incl eten)

    De winkeliers buiten het resort zou ik vermijden je moet er overal thee drinken wat je niet mag weigeren en dan beginnen ze hun verkoop praatje ,heel vervelend.

    Het was helaas niet zo`n leuke vakantie mede omdat mijn kinderen het niet naar hun zin hadden, volgende keer maar een hotel zoeken met meer nederlanders en betere animatie.

  • Marianne

    Toen wij in juni vorig jaar in arabia beach waren was er elke avond live muziek op het terras. Er was genoeg fruit, overdaad vind je nergens in Egypte hoor….

    En dat je thee MOET drinken bij de winkeliers buiten het resort? Hahahaha dat is écht niet zo hoor, ze vragen het maar het is aan JOU of je beslist of je dat wel of niet doet. Die verkooppraatjes om je iets te laten kopen in hun winkeltje kom je vrijwel door heel Hurghada tegen, het is gewoon niet anders. En je kan toch altijd gewoon nee zeggen en doorlopen?? Voor sommigen mensen is het nooit goed genoeg en die hebben altijd wel wat te zeuren.

    Misschien is Spanje een beter vakantieland voor je Amanda! In Valencia hebben ze een overvloed aan sinasappels!

  • coby

    Wij hebben het ook een prima hotel gevonden.

    Eten goed en toch ook afwisselend, je hoeft toch niet steeds in de zelfde eetzaal te zitten er zijn er meerdere.

    En een geluk dat die er zijn zo hoef je niet in een zaal te zitten b.v, waar het vis wordt geserveerd, houd je niet van vis dan ruik je het niet ook.

    En waar vind je een hotel waar je ook nog eens naar een ander restaurant a la carte kan gaan eten.

    Oke daar zijn dan niet de drankjes gratis, maar wel wat je zelf wilt eten.

    Klopt animatie is het duits, maar waar vind je dat niet in die zuidelijke landen.

    Ook in Turkije heb je dat.

    Wat het fruit betreft: bananen klein maar erg lekker, grote sinasappels, verse aardbeien, manderijnen, heb je dat thuis ook steeds op tafel.

    Elke ochtend keuze uit gebakken eieren op verschillende manieren gebakken.

    Ga zo maar door, het is wat je er zelf van maakt.

    De winkeltjes die vielen ook mee.

    Als wij niets wilde kopen dan liepen wij door, natuurlijk vroegen ze het wel maar na 2 avonden was dit afgelopen.

    Terrasjes hebben wij ook in het oude gedeelte niet gevonden.

    Dus dan echt beter naar Spanje gaan, daar hoor je niets anders dan Nederlands.

    Zelfd de kroketten en fricandellen hoef je niet te missen.

  • Amanda

    Marianne, wat doe je nou lullig tegen mij. Ider zijn mening toch en misschien is het wel slechter dan vorrig jaar?.

    Spanje vinden wij inderdaad leuker (behalve de onderwater wereld dan) maar daar ben je nog niet zo zeker van mooi weer en verder zijn wij geen zeurders het was prima voor mij ,alleen niet voor mijn kinderen die hebben zich verveeld en dat is toch jammer. Volgende keer proberen wij gewoon een ander hotel en aardbeien en mandarijnen ? echt niet gezien hoor!!

  • Marianne

    Amanda, mijn reactie was absoluut niet lullig bedoeld maar ik denk dat je wel heel goed moet begrijpen dat je daar in Egypte zit en dat Arabia Beach al een heel luxe hotel is. Als jullie Spanje leuker vinden kan je daar inderdaad beter naar toe gaan. Broodje van Kootje, volop Nederlanders en wat al niet meer. Geef mij maar Egypte………

    En ik gaf mijn reactie op jouw antwoord omdat als mensen, die nog nooit in Egypte zijn geweest, jouw antwoord op de vraag van Ron lezen krijgen ze daar wel een heel verkeerd beeld van, denk ik dan hoor want je kwam echt heel negatief over. Je zegt nu dat het voor jou daar prima was maar dat kwam toch echt niet uit je eerdere bericht over. Verder ga ik er geen ruzie over maken hoor, zoals je zelf al zegt heeft ieder zijn eigen mening.

    In mijn antwoord stond trouwens niets over aarbeien en mandarijnen…….maar er is in Arabie WEL elke dag fruit te krijgen!

  • Marianne

    haha ik bedoelde dat er in Arabia Beach elke dag fruit te krijgen is, er staat nu Arabie, denk dat daar ook wel fruit is maar is op een ander plekkie he ;)

  • Amanda

    het broodje van kootje is niet wat ik wil hoor!! maar ik vergelijk turkije een beetje met Egypte en dat moet ik misschien niet doen.

    Maar wat ik zeg als je kinderen zich vervelen ben je al snel wat negatiever , ik had me er gewoon door de verhalen iets meer van voorgesteld.

    We zullen egypte gerust nog een keer aandoen want het weer en water was er geweldig alleen een ander hotel (arabia beach was niet slecht maar niet echt iets voor kinderen)

  • helma

    Je moet Turkije inderdaad niet met Egypte vergelijken. Alles is net iets minder maar dat weet je en daar moet je gewoon rekening mee houden. Wij zijn al 2 maal naar Arabia geweest en voor arabische begrippen vonden wij het een geweldig hotel. Je kunt ook heerlijk eten bij villa kuntelbunt en al het personeel is geweldig vriendelijke, ook de mensen die bij de bazaar werken. Als je je in hen interesseert is het helemaal geweldig. Wij vonden Egypte het einde. Vooral de onderwaterwereld en de duikschool bij het hotel was ook in een woord geweldig goed. Maar als je buiten het resort veel vertier zoekt kun je beter naar een ander land gaan. Wij gaan dit jaar zeker weer, maar wij gaan eens kijken hoe het in Marsa Alam is. Al zouden we ook terug kunnen komen in Arabia.

    Dus je moet je gewoon instellen dat je in een arabisch land bent met andere cultuur. De eerste keer in Turkije vonden we ook dat iedereen zo opdringerig was, maar je moet eraan wennen en gewoon meespelen dan kun je het heel gezellig maken met die mensen.

    groetjes van een Egyptefan